Ł
agowsko-Sulęciński Park Krajobrazowy serdecznie zaprasza do udziału w zajęciach edukacyjnych o tematyce przyrodniczej, historycznej i kulturowej. Zajęcia mogą być prowadzone w terenie w formie prelekcji, (wycieczki terenowej), a także w placówkach oświatowych, świetlicach i innych obiektach, w formie prezentacji, na obszarze parku (gminy: Łagów i Sulęcin).
Tematyka zajęć terenowych związana jest z obszarem Parku, wybranym miejscem zwiedzania i obejmuje: bogatą historię Łagowa, walory przyrodnicze ŁSPK, rzeźbę polodowcową ukształtowaną przez lodowiec skandynawski oraz ochronę przyrody i jej formy.
Najbardziej popularną formą edukacji są zajęcia w terenie, które zapewniają możliwość obserwacji zjawisk przyrodniczych i piękna krajobrazu.
NOWA OFERTA EDUKACYJNA 
 ŁAGOWSKO-SULĘCIŃSKIEGO PARKU KRAJOBRAZOWEGO
Temat: ŚCIEŻKA DYDAKTYCZNA - ŁAGOWSKIE SZKATUŁY
- historia utworzenia Łagowsko-Sulęcińskiego Parku Krajobrazowego,
 - historia Łagowa i zakonu Joannitów,
 - sławni mieszkańcy Łagowa
 - zapoznanie z formami ochrony przyrody w Łagowsko-Sulęcińskim Parku Krajobrazowym – rezerwat przyrody, Natura 2000, użytki ekologiczne, pomniki przyrody, ochrona gatunkowa roślin, zwierząt i grzybów,
 - Łagowski zwierzyniec,
 - przyroda jeziora Łagowskiego i Trześniowskiego
 - Brama Polska i Marchiańska,
 - przyroda rezerwatu przyrody „Nad Jeziorem Trześniowskim”,
 - zapoznanie z najważniejszymi cechami przyrodniczymi, walorami środowiska przyrody ożywionej i nieożywionej Parku oraz walorami kulturowymi.
 
CEL: Przekazanie wiedzy: o historii, Łagowa, zamku Joanitów, parku zamkowego. Zapoznanie z formami ochrony przyrody w Łagowsko-Sulęcińskim Parku Krajobrazowym. Upowszechnianie wiedzy na temat rezerwatu przyrody "Nad Jeziorem Trześniowskim" oraz jeziora Łagowskiego i Trześniowskiego, kształcenie umiejętności przewidywania zagrożeń dla świata zwierząt i roślin oraz wyrabianie czynnej postawy w pogłębianiu wiedzy i zainteresowań przyrodniczych, ciekawostki przyrodnicze
SPOSÓB REALIZACJI: Spacer ulicami Łagowa i rezerwacie przyrody „Nad Jeziorem Trześniowskim”.
PRZEDZIAŁ WIEKOWY: Szkoła podstawowa i ponad podstawowa oraz inne grupy
CZAS TRWANIA ZAJĘĆ: Około 2 h.
NAJLEPSZY OKRES: Cały rok.
Temat: DZIAŁALNOŚĆ LODOWCA SKANDYNAWSKIEGO W ŁAGOWSKO-SULĘCIŃSKIM PARKU KRAJOBRAZOWYM
- historia utworzenia Łagowsko-Sulęcińskiego Parku Krajobrazowego,
 - zapoznanie z formami ochrony przyrody w Łagowsko-Sulęcińskim Parku Krajobrazowym – park narodowy, rezerwat przyrody, park krajobrazowy, obszary chronionego krajobrazu, Natura 2000, użytki ekologiczne, pomniki przyrody, ochrona gatunkowa roślin, zwierząt i grzybów,
 - lodowiec jako siła, która ukształtowała krajobraz Parku,
 - geneza jeziora polodowcowego typu rynnowego na podstawie j. Trześniowskiego i Łagowskiego,
 - akumulacyjna i erozyjna działalność wód polodowcowych,
 - glacjalne rynny polodowcowe w Łagowsko-Sulęcińskim Parku Krajobrazowym,
 - zapoznanie z chronionymi gatunkami roślin i zwierząt występujących w Parku,
 - przyroda rezerwatu przyrody „Pawski Ług”.
 
CEL: Przekazanie wiedzy: o erozyjnej i akumulacyjnej działalności wód polodowcowych, geneza jeziora Łagowskiego i Trześniowskiego. Zapoznanie z formami ochrony przyrody w Łagowsko-Sulęcińskim Parku Krajobrazowym. Upowszechnianie wiedzy o rezerwacie przyrody "Pawski Ług", kształcenie umiejętności przewidywania zagrożeń dla świata zwierząt i roślin oraz wyrabianie czynnej postawy w pogłębianiu wiedzy i zainteresowań przyrodniczych, ciekawostki przyrodnicze. 
 SPOSÓB REALIZACJI: Spacer wzdłuż zachodniej linii brzegowej jeziora Łagowskiego, rezerwacie przyrody "Pawski Ług".
 PRZEDZIAŁ WIEKOWY: Szkoła podstawowa i ponad podstawowa oraz inne grupy.
CZAS TRWANIA ZAJĘĆ: Około 2,5 h.
 NAJLEPSZY OKRES: Cały rok.
Temat: WALORY PRZYRODNICZE ŁAGOWSKO-SULĘCIŃSKIEGO PARKU KRAJOBRAZOWEGO
- historia utworzenia Łagowsko-Sulęcińskiego Parku Krajobrazowego,
 - zapoznanie z formami ochrony przyrody w Łagowsko-Sulęcińskim Parku Krajobrazowym – rezerwat przyrody, park krajobrazowy, Natura 2000, użytki ekologiczne, pomniki przyrody, ochrona gatunkowa roślin, zwierząt i grzybów,
 - realizacja czynnej ochrony gągoła i nurogęsi w Łagowsko Sulęcińskim Parku Krajobrazowym jako aspekt kształcący umiejętności przewidywania zagrożeń dla świata zwierząt i roślin oraz wyrabianie czynnej postawy w pogłębianiu wiedzy i zainteresowań przyrodniczych,
 - zapoznanie z chronionymi gatunkami roślin i zwierząt występujących w Parku,
 - zapoznanie z najważniejszymi cechami przyrodniczymi, walorami środowiska przyrody ożywionej i nieożywionej Parku oraz walorami kulturowymi,
 - budowa i funkcjonowanie ekosystemów leśnych,
 - znaczenie lasu: ekologiczne, produkcyjne i społeczne,
 - zagrożenia i ochrona lasów.
 
CEL: Przybliżenie przyrody Łagowsko-Sulęcińskiego Parku Krajobrazowego, zapoznanie się z różnymi formami ochrony przyrody na terenie parku.
 SPOSÓB REALIZACJI: Spacer wzdłuż zachodniej linii brzegowej jeziora Łagowskiego, rezerwacie przyrody "Pawski Ług".
 PRZEDZIAŁ WIEKOWY: Szkoła Podstawowa i ponad podstawowa oraz inne grupy.
 CZAS TRWANIA ZAJĘĆ: około 2h.
 NAJLEPSZY OKRES: cały rok.
Temat: FORMY OCHRONY PRZYRODY W POLSCE  
- omówienie wszystkich form ochrony przyrody w Polsce,
 - zapoznanie z formami ochrony przyrody w Łagowsko-Sulęcińskim Parku Krajobrazowym –, rezerwat przyrody, park krajobrazowy, Natura 2000, użytki ekologiczne, pomniki przyrody, ochrona gatunkowa roślin, zwierząt i grzybów,
 - Łagowsko-Sulęciński Park Krajobrazowy jako jedna z 10 form ochrony przyrody,
 - realizacja czynnej ochrony gągoła i nurogęsi w Łagowsko Sulęcińskim Parku Krajobrazowym jako aspekt kształcący umiejętności przewidywania zagrożeń dla świata zwierząt i roślin oraz wyrabianie czynnej postawy w pogłębianiu wiedzy i zainteresowań przyrodniczych,
 - zapoznanie z chronionymi gatunkami roślin i zwierząt występujących w Parku,
 - rezerwat przyrody "Nad Jeziorem Trześniowskim" jako jedna z 10 form ochrony przyrody,
 - zapoznanie z chronionymi gatunkami roślin i zwierząt występujących w rezerwacie,
 - ptaki występujące nad j. Trześniowskim.
 
CEL: zapoznanie się z różnymi formami ochrony przyrody  w Polsce i na terenie parku. Upowszechnianie wiedzy na temat Łagowsko-Sulęcińskiego Parku Krajobrazowego.
 SPOSÓB REALIZAJI: Spacer po rezerwacie przyrody "Nad jeziorem Trześniowskim".
 PRZEDZIAŁ WIEKOWY: Szkoła Podstawowa i ponad podstawowa oraz inne grupy.
 CZAS TRWANIA ZAJĘĆ: ok. 1,5h.
 NAJLEPSZY OKRES: cały rok.
Zapewniamy fachową realizację wybranej tematyki.
Opiekunowie grupy odpowiadają za dojazd, zachowanie i bezpieczeństwo uczestników wycieczki.
Kontakt:
Biuro ŁSPK – tel. 572 279 875, Gorzów Wlkp., Ul. Walczaka 25. 


