Oferta edukacyjna Krzesińskiego Parku Krajobrazowego
Zajęcia teoretyczne jak i praktyczne odbywają się w umówionym terminie. Ze względu na bardzo duże zainteresowanie, wymagana jest rezerwacja z wyprzedzeniem co najmniej miesięcznym. Wtedy też ustalamy tematykę zajęć, liczebność grupy i czas zajęć. W ciągu roku z naszej oferty korzysta do kilku tysięcy dzieci i młodzieży, którzy zaciekawieni światem przyrody bardzo chętnie do nas powracają na kolejne zajęcia.
Podczas zajęć terenowych dzieci i młodzież mają możliwość pracy z lunetami, lornetkami, oraz sprzętem fotograficznym zakupionymi dzięki współfinansowaniu z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze w ramach projektu pn. „Doposażenie bazy badawczej i dydaktycznej Zespołu Parków Krajobrazowych w specjalistyczny sprzęt i środek transportu do przeprowadzenia działań badawczych i monitoringowych w zakresie ochrony różnorodności biologicznej oraz działań dydaktycznych”.


Edukacja w Krzesińskim Parku Krajobrazowym może być realizowana:
- W szkołach leżących w granicach i okolicach Parku
 - W terenie, w formie wycieczki z pracownikiem Parku
 
Zajęcia edukacyjne mają najczęściej postać prezentacji multimedialnych z aktywnym uczestnictwem dzieci i młodzieży, a następnie wycieczki wśród koloni bociana białego w Kłopocie, nad Odrę lub na użytki ekologiczne.
Wszelkie informacje można uzyskać pod numerem telefonu 883955015
Siedziba Krzesińskiego Parku Krajobrazowego: Ul. Lwowska 7, 69-108 Cybinka, pokój nr 3 (Budynek Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej "Nasza Chata")
OFERTA EDUKACYJNA 
KRZESIŃSKIEGO PARKU KRAJOBRAZOWEGO
Temat: BOĆKI W KŁOPOCIE 
CEL: Poznanie największej w zachodniej Polsce kolonii bociana białego 
 SPOSÓB REALIZACJI: Prelekcja z prezentacją multimedialną. Obserwacje na terenie kolonii bocianiej, zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem mapy Kłopotu ukierunkowana na orientację w terenie. 
 POMOCE DYDAKTYCZNE: lornetki
 PRZEDZIAŁ WIEKOWY: dla grup przedszkolnych, szkół podstawowych, gimnazjalnych.
 CZAS TRWANIA ZAJĘĆ: 1,5 - 2h.
 NAJLEPSZY OKRES: kwiecień – lipiec.
Temat: DOTYKAMY OTACZAJĄCĄ NAS PRZYRODĘ
CEL: Próba kontaktu z fauną i florą za pomocą różnego typu sprzętu - sposoby podglądania przyrody oraz wykorzystanie możliwości geograficznych jakie stwarza Nam przyroda. 
 SPOSÓB REALIZACJI: - czym różni się Park Krajobrazowy od Parku Narodowego? 
- co to takiego pomnik przyrody, Natura 2000? 
 - pogadanka o formach ochrony przyrody w Polsce.
 - spacer szlakiem użytków ekologicznych („Cegielnia”, „Bocianie żerowisko”);
 - „serce” Krzesińskiego PK – Jezioro Krzesińskie. 
POMOCE DYDAKTYCZNE: lornetki, przewodniki do oznaczania roślin i zwierząt.
 PRZEDZIAŁ WIEKOWY: dla grup przedszkolnych, szkół podstawowych, gimnazjalnych, średnich.
 CZAS TRWANIA ZAJĘĆ: od 2,5 do 5h.
 NAJLEPSZY OKRES: cały rok.
Temat: PRZYRODA KRZESIŃSKIEGO PARKU KRAJOBRAZOWEGO 
CEL: Przybliżenie przyrody Krzesińskiego PK, zapoznanie się z różnymi formami ochrony przyrody na terenie Parku.
 SPOSÓB REALIZACJI: prelekcja z prezentacją multimedialną, wycieczka po Krzesińskim PK:
 - zwiedzenie ruin mostu w Kłopocie;
 - czym różni się Park Krajobrazowy od Parku Narodowego? Co to takiego pomnik przyrody, Natura 2000? Pogadanka o formach ochrony przyrody w Polsce.
 - spacer szlakiem użytków ekologicznych („Cegielnia”, „Bocianie żerowisko”);
 - „serce” Krzesińskiego PK – Jezioro Krzesińskie. 
 POMOCE DYDAKTYCZNE: lornetki, przewodniki do oznaczania roślin i zwierząt.
 PRZEDZIAŁ WIEKOWY: dla grup przedszkolnych, szkół podstawowych, gimnazjalnych, średnich.
 CZAS TRWANIA ZAJĘĆ: 2 - 5h.
 NAJLEPSZY OKRES: cały rok.
Temat: DLACZEGO WARTO CHRONIĆ PRZYRODĘ? 
CEL: Zapoznanie się z różnorodnością ekosystemów doliny dużej rzeki, rośliny i zwierzęta różnych ekosystemów.
 ZAGADNIENIA DO REALIZACJI: - pojęcie ekosystemu, biotopu, biocenozy, typy ekosystemów (pola uprawne, łąki, pastwiska, ols, las łęgowy, las liściasty, uprawa sosnowa, staw, rzeka); 
- woda jako element niezbędny do życia;
 - fauna i flora poszczególnych środowisk, rozpoznawanie gatunków; 
 - czym różni się Park Krajobrazowy od Parku Narodowego? 
 - co oznacza Natura 2000? 
 SPOSÓB REALIZAJI: wycieczka, obserwacje terenowe. 
 POMOCE DYDAKTYCZNE: lornetki, przewodniki do oznaczania roślin i zwierząt.
 PRZEDZIAŁ WIEKOWY: dla grup przedszkolnych, szkół podstawowych, gimnazjalnych, średnich.
 CZAS TRWANIA ZAJĘĆ: od 2 do 4h.
 NAJLEPSZY OKRES: cały rok.
Temat: POMAGAMY PTAKOM – BUDKI LĘGOWE
CEL: Wyjaśnienie problematyki oraz próba wyjaśnienia potrzeby zakładania budek.
 ZAGADNIENIA DO REALIZACJI: - gatunki zasiedlające budki lęgowe;
 - do czego służą budki i dlaczego są tak różne?
 - biologia lęgowa ptaków oraz ich preferencje;
 - dziuplaki – poznajemy dzięcioły, pozostali mieszkańcy dziupli;
 - co to takiego hibernacja, bębnienie, kuźnia dzięcioła?
 - ciekawostki, wnioski i wyniki z doświadczeń pracowników Parku zakładających budki. (możliwy pokaz budowy budki lęgowej bądź zbudowanie samej przez uczniów). 
 PRZEDZIAŁ WIEKOWY: dla grup przedszkolnych, szkół podstawowych, gimnazjalnych.
 CZAS TRWANIA ZAJĘĆ: 2 - 3h.
 NAJLEPSZY OKRES: cały rok.
Temat: UCZYMY SIĘ PODSTAWOWYCH GATUNKÓW PTAKÓW. ORNITOFAUNA KRZESIŃSKIEGO PARKU KRAJOBRAZOWEGO
CEL: poznanie podstawowych gatunków ptaków oraz zapoznanie się z ornitofauną Krzesińskiego Parku Krajobrazowego.
 SPOSÓB REALIZACJI: prelekcja z prezentacją multimedialną, wycieczka (z przewodnikami) w celu poznania i rozróżnienia ptaków po Krzesińskim Parku Krajobrazowym. 
 POMOCE DYDAKTYCZNE: lornetki, luneta, przewodniki do oznaczania ptaków.
 PRZEDZIAŁ WIEKOWY: dla grup przedszkolnych, szkół podstawowych, gimnazjalnych, średnich, wyższych.
 CZAS TRWANIA ZAJĘĆ: od 2 do 4h.
 NAJLEPSZY OKRES: cały rok.
Wykorzystywany na zajęciach edukacyjnych sprzęt: lornetki, luneta, sprzęt fotograficzny został dofinansowany przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze w ramach projektu pn. „Doposażenie
 bazy badawczej i dydaktycznej Zespołu Parków Krajobrazowych w specjalistyczny sprzęt i środek transportu do przeprowadzenia działań badawczych i monitoringowych w zakresie ochrony różnorodności biologicznej oraz działań dydaktycznych”.
Zapewniamy fachową realizację wybranej tematyki.
Opiekunowie grupy odpowiadają za dojazd, zachowanie i bezpieczeństwo uczestników wycieczki.